niedziela, 5 sierpnia 2012

NJPW/AJPW 40th Anniversary - We Are Pro-Wrestling Love! 1.07.2012


Może trochę się spóźniłem z tym raportem, ale gala też nie była na czas. Także jedziemy !

New Japan Pro Wrestling i All Japan Pro-Wrestling zorganizowały kolejną galę z okazji 40 urodzin federacji, tym razem show odbyło się w Tokyo Ryogoku Kokugikan.


1. KENSO, Masanobu Fuchi & Captain New Japan beat YOSHI-HASHI, Jado & Gedo

 
 
 
Jak to często bywa na tego typu galach większość meczów to pojedynki tag-teamowe. W pierwszym zobaczyliśmy drużyny mieszane (w sensie New Japan + All Japan), w którym (pierwszy raz chyba) zobaczyłem jak Captain New Japan kogoś pinuje. Średni, komediowy raczej pojedynek, w którym główne skrzypce grał KENSO.

 
 
 
 

MOJA OCENA: 3/6

2. Jushin Thunder Liger, Tiger Mask, Shiryu, BUSHI & SUSHI beat Prince Devitt, Ryusuke Taguchi, KAI, Hiroshi Yamato & Hiromu Takahashi

 
  
Pojedynek drugi to najczęściej 'waga lekka' i nie inaczej było tym razem. Byliśmy świadkami czegoś, co ostatnio jest bardzo rzadko spotykane czyli 10-man tag-team match, z najlepszymi lotnikami walczącymi w Japonii.

Po kilku minutach walki, panowie trącili nieco 'entertainmentu', z resztą sprawdźcie poniżej :D

 

Walka nr. 2 była jedną z najlepszych tego wieczoru, przede wszystkim dzięki odważnym akcjom. 10 osób w jednym meczu i tak dobry scenariusz, polecam !

 
 
 
 

MOJA OCENA: 4/6

Zapaśnicy oddali sobie szacunek po walce.


3. Takao Omori, Manabu Soya, Hirooki Goto & Karl Anderson beat Minoru Suzuki, Lance Archer, TAKA Michinoku & Taichi

 
 
 

Pisałem już kiedyś, że dużo bardziej lubię heeli niż face'ów, bo są po prostu ciekawsi. Suzuki-Gun to moja ulubiona stajnia w Japonii, kiedyś zagłębie się w jej temat tu na blogu. Niestety moi ulubieńcy z Minoru Suzuki na czele przegrali ten pojedynek.

 
 
 
 
 
 

MOJA OCENA: -4/6 

4. Masakatsu Funaki, Masayuki Kono & Minoru Tanaka beat Yuji Nagata, Wataru Inoue & KUSHIDA

 

Walkę nr. 4 wygrali heelowie, po tym jak Funaki wykonał na KUSHIDZIE Hybrid Cluster.

 
 
 
 

MOJA OCENA: +3/6

Po zakończeniu walki doszło do małego brawlu.


5. Akebono & Ryota Hama beat Daisuke Sekimoto & Yuji Okabayashi ©
All Asia Tag Team Title

 
 
 

W pojedynku 5 na szali znalazło się drużynowe mistrzostwo Azjatyckie. Sekimoto i Okabayashi bronili pasów przeciwko Hamie i Akebono. Dodam że Akebono zmierzył się na Wrestlemanii 21 z Big Showem.

Mecz miał strasznie wolne tempo, ale to tylko dlatego że po ringu bujało się dwóch zawodników o nieprzeciętnej wadze. Pasy zmieniły właścicieli.

 
 
 
 
 
 

MOJA OCENA: 3/6

6. Seiya Sanada & Joe Doering beat Tetsuya Naito & Tama Tonga

 
 

Kolejny mecz tagowy. Tym razem pojedynek stał na wyższym poziomie, taka drużyna jak Naito i Tonga musiała się równać z czymś dobrym. Niestety, nie udało im się wygrać a skutecznym finisherem okazał się Revolution Bomb ze strony niechcianego w WWE Joe Doeringa.
 
 
 
 
 

MOJA OCENA: 4/6

7. Shinsuke Nakamura & Kazuchika Okada beat Suwama & Shuji Kondo

 
 
 

Rainmaker nie miał łatwego życia poza ringiem. Były IWGP Heavyweight Champion na szczęście udowodnił że jest wartościowym zawodnikiem i zakończył ten pojedynek swoją akcją koronną.

 
 
 
 
 
 

MOJA OCENA: 4/6

W drodze do ringu jedna z legend pro-wrestlingu, Stan Hansen !


Hansen występował m.in. w WWWF (WWE), AWA czy GCW, lecz jako jeden z niewielu postanowił porzucić karierę w USA by rozpocząć ciekawszą w Japonii. Tak naprawdę wielu przewijało się przez kraj kwitnącej wiśni, lecz naprawdę garstka pozostała tam na dłużej, jak np. Stan. 'The Man' walczył dla NJPW, NOAH i przede wszystkim AJPW gdzie zgarnął praktycznie wszystko co było do zgarnięcia. Hansen wygłosił krótki speech po czym zasiadł obok stołu komentatorskiego i w honorowym miejscu oglądał show.


8. Keiji Muto, Hiroyoshi Tenzan & Satoshi Kojima beat Toru Yano, Takashi Iizuka & Tomohiro Ishii
NJPW & AJPW 40th Anniversary Main Event I

 

Takashi Iizuka i jego kontrowersyjny entrance. Jak zwykle dostało się niewinnemu komentatorzynie. 

 
 

Gdy Takashi jest w ringu możemy spodziewać się najbardziej nieczystych akcji całej gali. Było ciekawie ale pod względem samego wrestlingu po prostu średnio. Legendarny Mutoh ogarnął zwycięstwo dla swojego teamu.

 
 
 
 
 
 
 

MOJA OCENA: +3/6

Nasz antybohater po gongu został zaatakowany przez face'ów. Yuji Nagata i Jushin Liger namówili wiecznie oklepywanego komentatora by i ten się zemścił na Takashim. Dość ciekawie to wyglądało :D

 
 

9. Jun Akiyama © beat Taiyo Kea
NJPW & AJPW 40th Anniversary Main Event II – Triple Crown

 
 

Walka 9 była dość ważna tamtego wieczoru, na szali postawiona była naprawdę cenna rzecz. Jun zmierzył się z Keą.

Pojedynek wypadł bardzo fajnie, do gustu szczególnie przypadł mi początek gdy Akiyama używał brutalnych sztuczek przeciwko Taiyo. Jun górą po Sternness Dust.

 
 
 
 
 

MOJA OCENA: +4/6

10. Hiroshi Tanahashi © beat Togi Makabe
NJPW & AJPW 40th Anniversary Main Event III – IWGP Heavyweight Title

 
 

Main Event III, czyli główna walka wieczoru to pojedynek o najważniejszy pas w New Japan - IWGP Heavyweight Championship. Od ostatnich walk ludzie oczekują najlepszego show - wydaje mi się że się udało. Tanahashi raczej spodziewanie obronił tytuł.

 
 
 
 
 
 
 

MOJA OCENA: -5/6

Przyjemna gala. Może trochę za dużo upchali tych walk, ale generalnie lepiej mi się oglądało to show niż All Together 2.

MOJA OCENA: +4/6

3 komentarze:

  1. Co ja bym wiedział o Japonii bez Twoich raportów? :) P.S: Możesz wrzucać więcej takich śmiesznych sytuacji w formie krótkich filmików :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja wielkim fanem Puro nie jestem, ale obejrzę każdą galę, z której dasz raport, bo wiem iż będzie dobra :D.

    OdpowiedzUsuń
  3. dzięki :D dziś albo jutro pro wrestling NOAH a już niedługo mam nadzieję Triplemania. Możecie spodziewać się raportu z RAW

    OdpowiedzUsuń